Best Western Plus Hotel Eyde
Torvet 1
7400 Herning
CVR-nummer 29532567
Best Western Plus Hotel Eyde (efterfølgende Hotellet) persondatapolitik.
Et af Hotellets overordnede mål er at opretholde det højeste niveau af sikkerhed for vores gæster, kunder og medarbejdere. Dette gør sig også gældende, når det kommer til beskyttelsen af personoplysninger.
Hotellet ønsker med denne politik at kortlægge på klar og overskuelig vis, hvordan Hotellet håndterer dine personoplysninger.
Hotellet er dataansvarlig.
Hotellets kontaktoplysninger
Best Western Plus Hotel Eyde
Info@eyde.dk
Kontaktperson Agnetha Nielsen, Hotelchef
Hotellet indsamler og behandler dine personoplysninger i den udstrækning, det er tilladt ved lov. Når du ved bestilling af en eller flere af disse serviceydelser afgiver dine personoplysninger til Hotellet, giver du samtidig dit samtykke til, at dine personoplysninger kan behandles af Hotellet.
Indsamling af personoplysninger samt behandling af disse vil til enhver tid ske i henhold til loven. TV-overvågning er opsat som en tryghedsskabende foranstaltning for medarbejdere og gæster.
Overvågningen vil som udgangspunkt finde sted ved Hotellets indgang, parkering, i gæste- og medarbejderområder, i reception og bar samt ved vareindlevering.
Hotellet indsamler følgende personoplysninger:
Du kan efter eget ønske vælge at give Hotellet personoplysninger ud over de almene personoplysninger, som du vurdere kan have betydning enten af sikkerhedsmæssige hensyn eller for at give Hotellet mulighed for at give en serviceydelse specielt til dig.
Det kan fx være oplysninger om:
Hotellet benytter Nets og Teller i forbindelse med dine køb af varer og betaling med kreditkort. Er godkendt og certificeret af Teller.
Ud over gennemførelsen af selve bestillingen bliver de opgivne oplysninger kun anvendt, hvis du fx henvender dig med spørgsmål, eller hvis der er fejl i bestillingen.
Hotellet indsamler udelukkende personoplysninger, som er nødvendige for det formål, der beskrives i de særskilte vilkår og betingelser for den pågældende serviceydelse samt i nærværende persondatapolitik.
Det er den enkelte serviceydelse, der afgør både, hvilke personoplysninger Hotellet indsamler og formålet med indsamlingen.
Hotellets formål med indsamling af personoplysninger kan være et eller flere af følgende: • Behandling af dine reservationer og køb af Hotellets serviceydelser.
Herunder redegøres for de juridiske grundlag, hvorpå Hotellet baserer behandlingen af dine personoplysninger.
Hotellet kan eksempelvis behandle dine personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt, som du er part i. Det kan for eksempel være i forbindelse med hotelophold, besøg i Restaurant Sankt Jørgen, selskab- og mødeafvikling og/eller samarbejdsaftaler.
Ligeledes kan Hotellet behandle dine personoplysninger for at kunne gennemføre visse handlinger og/eller forberedelser på din anmodning forud for indgåelse af en kontrakt.
Behandlingen kan også finde sted for, at Hotellet kan forfølge en legitim interesse, medmindre din interesse går forud for dette.
Af legitime interesser, som Hotellet forfølger, kan blandt andet nævnes statistik, kundeundersøgelser, interessebaseret markedsføring og analyse af generel brugeradfærd med blandt andet det formål at forbedre dine fordele, din oplevelse samt kvaliteten af Hotellet serviceydelser.
Oplyser du Hotellet om særlige præferencer og hensyn såsom helbredsmæssige oplysninger, handicap, religiøs overbevisning eller lignende, bruger Hotellet oplysningerne til at tilpasse den pågældende serviceydelse efter dine anvisninger samt dit ophold hos Hotellet generelt.
I nogle tilfælde vil Hotellet modtage personoplysninger fra tredjepart eksempelvis i forbindelse med en gruppereservation og/eller en individuel overnatning foretaget af tredjepart – eksempelvis af en assistent eller lignende.
I disse tilfælde er den ansvarlige for gruppen og/eller reservationen pålagt at informere de involverede gæster om Hotellets vilkår og betingelser samt nærværende persondatapolitik.
Behandling af dine personoplysninger er yderligere pålagt Hotellet ved lov. Det er fx tilfældet i forbindelse med gæsteregistrering ved check-in, hvor det i lovgivningen fremgår, hvilke personoplysninger Hotellets er pålagt at registrere.
I henhold til persondataforordningen har du en række rettigheder.
Rettighederne er som følger:
Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
Du kan ved skriftlig anmodning til Hotellet enten modtage en udskrift af dine personoplysninger, få ajourført dine personoplysninger, gøre indsigelser eller anmode om at få slettet dine personoplysninger.
Anmodningen skal underskrives af dig og indeholde dit navn, adresse, telefonnummer, e- mailadresse.
Du kan også kontakte Hotellet, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.
Anmodningen fremsendes til:
Hotellet vil inden for 1 måned efter modtagelsen af din anmodning om udskrift fremsende denne til dig.
Ved anmodninger om rettelser og/eller sletning af dine personoplysninger undersøger Hotellet, om betingelserne er opfyldt og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Hotellet kan afvise anmodninger, der enten er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig teknisk indgriben (fx at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger, eller i situationer, hvor den ønskede handling må anses for værende yderst kompliceret (fx anmodninger om oplysninger, der udelukkende findes som sikkerhedskopier).
Når du søger en stilling hos Hotellet, behandles de oplysninger, som du har givet Hotellet i forbindelse med din ansøgning.
Det vil typisk dreje sig om almene personoplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e mailadresse, oplysninger om uddannelsesmæssig baggrund samt oplysninger om nuværende og tidligere beskæftigelse.
Hotellet bruger oplysningerne til at vurdere, om Hotellet ønsker at tilbyde dig ansættelse, samt til at kommunikere med dig i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Hvis du bliver ansat på Hotellets, gemmes dine oplysninger i overensstemmelse med Hotellets persondatapolitik for medarbejdere, som du finder i Hotellets personalehåndbog.
Ansøgninger fra kandidater, der ikke ansættes, opbevares som hovedregel i 6 måneder, efter afslaget er givet.
Hotellet kan i visse tilfælde også videregive dine personoplysninger, hvis det er påkrævet ifølge loven, en domstolsafgørelse eller gældende lovgivning.
Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som Hotellet behandler om dig, enten i forbindelse med opdatering af dine oplysninger, eller fordi du ønsker, at Hotellet sletter dine oplysninger, kan du rette henvendelse HR-afdelingen.
Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for yderligere behandling.
personoplysninger
Hotellet beskytter dine personoplysninger og har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod uautoriseret offentliggørelse og mod, at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Hotellet har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler følsomme persondata og data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og vaner. Hotellet kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn.
For at undgå datatab tager Hotellet løbende backup af sit datasæt.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil Hotellet underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.
Hotellet sikkerhedsprocedurer bliver løbende revideret på baggrund af den nyeste teknologiske udvikling.
Ud over Hotellet interne systemer benytter Hotellet sig af eksterne leverandører af IT-services, IT systemer, betalingsløsninger etc.
Hotellet har indgået databehandleraftaler med alle de pågældende leverandører i henhold til de nye EU-regler for behandling af personoplysninger (GDPR). Herved sikres et højt niveau for beskyttelse af dine personoplysninger.
For at kunne yde det højeste niveau af service deler Hotellet udvalgte personoplysninger blandt andet på din opfordring med eksterne leverandører såsom restauranter, hoteller, etc.
Hvor det er nødvendigt, deler og videregiver Hotellet endvidere dine personoplysninger internt i Hotellet. Formålet med delingen er at kunne yde den mest optimale service til dig, uanset hvilken afdeling i Hotellet du henvender dig til.
Hotellet kan i visse tilfælde også være forpligtet til at videregive personoplysninger i henhold til lovgivning eller efter afgørelse fra en offentlig myndighed.
Hotellet sletter dine personoplysninger, når Hotellet efter lovgivning ikke længere er pålagt at skulle gemme oplysningerne, eller når der ikke længere er et formål med behandlingen.
Jf. regler i henholdsvis Udlændingebekendtgørelsen og Pasbekendtgørelsen registrerer Hotellet forskellige oplysninger om gæsterne. For udenlandske gæsters vedkommende skal disse oplysninger gemmes i minimum 1 og maksimum 2 år, mens de for danske gæster skal gemmes i 1 år. Ovenstående er alene med det formål at kunne stille oplysningerne til rådighed for Politiet.
Hotellet kan legitimt anvende en gæsts e-mailadresse til brug for markedsføring af egne tilsvarende ydelser som den, gæsten har købt, fx en overnatning. Dette forudsætter dog, at reglerne herom i Markedsføringslovens § 10 er overholdt. Det vil bl.a. sige, at gæsten skal informeres om, at fx en e-mailadresse kan blive anvendt til markedsføring, og gæsten skal efterfølgende have mulighed for at frabede sig dette. Desuden kan gæsten let og enkelt efterfølgende framelde sig denne markedsføring.
Udsendelse af nyhedsbreve forudsætter gæstens samtykke.
Hotellet må gemme gæsteoplysninger i længere tid end ovenfor anført, hvis de alene anvendes til statistiske formål. Oplysningerne skal i så fald anonymiseres.
Hotellet må gemme personoplysninger over længere tid på betingelse af, at opbevaringen tjener et legitimt formål. Det kan fx være legitimt i en periode at gemme oplysninger om jobansøgere, som ikke fik det opslåede job, fx for at kunne imødegå eventuelle indsigelser om diskrimination. Hotellet kan også bede om samtykke til at gemme oplysningerne med henblik på at kontakte den pågældende i forbindelse med et fremtidigt jobopslag.
Når en medarbejder er fratrådt, gemmer Hotellet personalemappen i en længere periode for at kunne imødegå eventuelle efterfølgende krav om efterbetalinger fra fratrådte medarbejdere. Efterbehandlingssager er undergivet en 5-årig forældelse, og krav kan således rejses 5 år tilbage.
Hvis Hotellet gemmer personaleoplysninger i en længere periode, gemmes kun oplysninger, som Hotellet kan få brug for. Øvrige oplysninger slettes.
Hotellet og personoplysninger (privacy policy)
Hotellet indsamler information om alle besøg på Hotellets hjemmeside. Samtidig opfordrer vi flere steder brugerne til aktivt at afgive information. Indsamling af information på www.eyde.dk og www.sanktjorgen.dk sker under overholdelse af gældende lovgivning.
Herunder kan du læse, hvorfor vi indsamler information, og hvad vi bruger den til.
Hvilke oplysninger indsamler vi?
Hotellets hjemmeside indsamler oplysninger om brugerne og deres besøg på to måder: – Ved brug af såkaldte cookies.
– Ved at brugeren selv afgiver oplysninger.
Hvorfor bruger vi cookies?
Hvert eneste besøg på Hotellets hjemmeside registreres ved hjælp af cookies. Hver gang, du – eller mere præcist – din computer besøger Hotellets hjemmeside, fortæller cookien os om dit besøg.
Cookien fortæller os blandt andet, hvor lang tid du besøger hjemmesiden, hvilke sektioner og hvor mange artikler der bliver læst, om din computer har besøgt os før, hvilken browser og styresystem du bruger etc.
Informationen er anonym og opsamles sammen med informationerne fra alle de andre brugere således, at vi får en statistisk oversigt over brugen af Hotellets hjemmeside.
Samtidig sikrer cookies, at du ikke ser de samme annoncer igen og igen, ligesom at alle klik på annoncer registreres.
Derudover bruger vi statistikken i det redaktionelle arbejde med at videreudvikle Hotellets hjemmeside.
Hvad er en cookie?
Når du besøger Hotellets hjemmeside, modtager din computer automatisk en eller flere cookies, som overføres fra Hotellets hjemmeside til din internetbrowser. Herefter registrerer Hotellets hjemmeside dit besøg og din anvendelse af hjemmesiden.
En cookie er en lille tekstfil. Den indeholder ingen personlige oplysninger, og informationerne, vi modtager, er derfor anonyme.
De fleste internetbrowsere giver dig mulighed for at slette cookies, blokere for dem eller advare dig og bede om din accept, før der gemmes en cookie.
Alt efter, hvilken browser du anvender, kan du i dens indstillinger og hjælpefunktioner få information om, hvordan du sætter din browser op til at behandle cookies.
Personlige oplysninger
Ud over cookies kræver flere af Hotellets tjenester, at du udleverer personlige oplysninger.
Generelt beder vi kun om personlige oplysninger, når du fx tilmelder dig vores nyhedsbreve, eller hvis du booker et hotelophold via Hotellets hjemmeside.
Onlinekøb med kreditkort
I Hotellets bookingsystem og gavekortbestilling anvendes Nets, Teller i forbindelse med brugernes køb af varer og betaling med kreditkort. Såvel Nets som Hotellets systemer er godkendt og certificeret af Teller.dk.
Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller klager til Hotellets behandling af personoplysninger, kan du henvende dig skriftligt til:
info@eyde.dk, Best Western Plus Hotel Eyde Torvet 1 7400 Herning, Att.: hotelchefen.
Medfører dette ikke en afklaring, kan en eventuel klage herefter rettes til Datatilsynet, Borgergade 28. 5. sal, 1300 København K, telefon 3319 3200, e-mail: dt@datatilsynet.dk.
Eventuelle ændringer af persondatapolitikken meddeles ved offentliggørelse af nye vilkår og betingelser på Hotellets hjemmeside.
Overnatning
Hotel
Faciliteter
Kontakt
Arrangementer
Restaurant
Møde & Konferencer
Sociale medier